Tuesday, August 28, 2007

Tisdagstema Charmig(t)

Dagens tisdagstema är charmig(t).





Välkommen att möta Tiger och Nasse två av charmtrollen i min familj. Tiger, en nyfiken och "skuttig" katt som alltid är pigg på äventyr och Nasse, en otroligt snäll och lat katt som aldrig vandrar speciellt långt bort från matskålen. Så Nasse borde egentligen heta Puh eftersom han alltid är lite klockan elvig och på jakt efter en matbit. Men eftersom hans päls var nästan ljusrosa när han föddes, ja då fick det ju bli Nasse. Nasse är fantastiskt tillgiven och vill alltid ha sällskap. En riktig familjekatt!!! På gott och ont! Otaliga är de gånger jag med ett ilsket vrål har slängt ut honom från mitt kontor när han lagt en kärvänlig tass på mitt tangentbord och därmed skickat mitt länge och hårt arbetade dokument rakt ut i Cyberspace.....

3 comments:

Anonymous said...

Mitt tisdagstema är inte uppe än...(sitter ju på jobbet) men det var precis något sånt jag tänkte lägga upp själv. Härliga bilder!
http://www.mysecretwindow.se

Pia Puma said...

så söta de är. Känner igen det där med att trampa på tagentbordet, händer jämt o ständigt här.

*Malin* said...

Nämen, min ena kisse heter också Nasse! :-D