Sunday, February 25, 2007

......Är inte så lätt

Glatt skuttade jag ur sängen och möttes av .....SNÖ! Ha! Somliga straffar gud direkt. Vadå, krypa runt och njuta av kronblad och tro att sommaren är på väg. Efter att ha skottat mig runt huset till brevlådan insåg jag att Louisiana inte var att tänka på. Allt var inställt. Inga bussar. Inga tåg. Öresundsbron avstängd. Att ta sig till Konsum var ett giant leap for mankind. Hade jag nu varit en livsnjutare hade jag gjort en snölykta. Istället stampade jag ilsket av mig snön på trappan och drattade på ändan med en smäll! Så där satt jag i snön och svor, förbannade mitt öde och längtade efter vintergäcken! Där hade jag nog suttit och svurit än ( eller frusit fast) om jag inte fått syn på vattnet i mitt fågelbad. Då åkte kameran fram.....

No comments: