Sunday, February 25, 2007

Att leva i nuet....

Att leva i nuet är en konst jag inte behärskar till fulländning tyvärr. Jag tenderar att leva i det förflutna eller i framtiden mesta delen av min tid. Jag gillar att göra upp listor och helst skriver jag dit något jag redan gjort för att få känna glädjen av att bocka av det med det samma. Med kamerans hjälp försöker jag bli bättre på att fånga ögonblicket i stunden och njuta av det lilla...

Nyss stod vintergäcken som spön i backen och jag kröp runt i trädgården och fotade varje gult härligt kronblad. Jag hade spelat naturen ett litet spratt och fick ett hjärta lagom till Valentine. Fåglarna kvittrade och livet lekte. Vår och sommar lurade runt hörnet. Wow. Det där med att leva i nuet var kanske inte så svårt i alla fall tänkte jag och planerade en fotoutflykt till Louisiana och Cindy Sherman utställningen dagen därpå. Här skulle det njutas...

No comments: