Friday, March 2, 2007

Baywatch Grandpa

I somras besökte jag Kalifornien och Santa Monica Beach. Jag hade länge sett fram emot strandbesöket och såg för min inre syn hur jag skulle ha ett öga på döttrarna i vattnet och ett öga på någon riktigt snygg Baywatch hunk!
Döm om min förvåning när jag får syn på en grålätt snubbe med ölmage. Vad i all världen var detta? Varför hade de kallat in farfar? Var alla de unga, snygga grabbarna på lunchpaus kanske? Eller hemska tanke – var det så här de såg ut i verkligheten? Hade David Hasselhoff korsett under shortsen där han gled fram över sanddynerna i TV-serien? Ännu en Hollywood nit man gått på tänkte jag. En stund senare fick jag se farfar in action när han räddade en kille ur vågorna. Och jag säger bara det - Hasselhoff släng dig i väggen. Go for it grandpa!

No comments: